"Приозерск қаласының "Достық" балалар-жасөспірімдер шығармашылық орталығы" КMҚK
0
Ата-аналарға

Не істеу? Карантин кезеңіне ата-аналарға арналған нұсқаулық.

 

Коронавирустық пандемияға байланысты карантиндік шаралар жалғасуда және барлық жерде өзін-өзі оқшаулау режимі енгізілді. Балалар мен ересектер барлық күндерді бірге өткізеді. Жаңа жағдайда отбасының күнделікті өмірін қалай ұйымдастыруға болады?

Практикалық ұсыныстарды Ресей білім академиясының балалық шақ, отбасы және ата-аналарды зерттеу институтының бас ғылыми қызметкері, психология ғылымдарының докторы Вера Абраменкова «Не істеу керек?» мақаласында ұсынады. Ата-аналарға арналған карантиндік нұсқаулық:

Жалпы қағидалар

  • Ата-аналардың және басқа ересектердің негізгі міндеті - балалардың физикалық және психологиялық денсаулығын сақтау және өзінікін жоғалтпау.
  • Біздің балалар қазіргі жағдайда (әрине төтенше), көмекшіңіз немесе қосымша стресс бола алады , бәрі сіздің мінез-құлқыңыздың стратегиясы мен тактикасына байланысты.
  • Кез-келген жастағы бала үшін карантин стресс болып табылады: құрдастарымен сөйлесуге, ойын алаңында және айналасында жүруге БОЛМАЙДЫ, спорт секциясына, үйірмелерге, балабақшаға немесе мектепке баруға БОЛМАЙДЫ, сонымен қатар, анасына немесе әкесіне жақындауға БОЛМАЙДЫ. Егер бала төбеніңзе  жүгірсе, бұл таңқаларлық емес.
  • Балаға карантиннің не екенін түсіндіріп, жағдайды күрделендірмеу және дүрбелең болмау керек, өйткені бала керемет психолог. Сіздің көңіл-күйіңізді және эмоционалды күйіңізді оңай оқи отырып, ол инфекция принципі бойынша әрекет ете алады немесе наразылықты агрессиямен білдіре алады. Балалармен өте шыншыл болу керек, олар кез-келген жалғандықты сезінеді.
  • • Міне, күнделікті өмір тәртiбiне оралу керек: ұйқыдан тұру, таңғы ас ішу, жұмыс жасау, демалу, ұйықтау және т.б. Сіздің қалауыңыз бойынша. Бұл шеңбер ересектер мен балалардың қалыпты өмір сүруін оңайлатады. (Осындай кестенің мысалын төменде қараңыз - 1 қосымша). Отбасылық кеңесте уақытты, «құжаттың» мазмұнын талқылап, ашуланғандарға қарамай, оны қатаң сақтаңыз. Сыйақы мен жазаның барабар жүйесін қарастырыңыз.
  • Балалардың физикалық белсенділігі туралы ұмытпаңыз. Сондықтан қазір бастысы - бұл әрекетті қажетті бағытқа бағыттау және мүмкіндігінше ашық ойындарды ұйымдастыру: мысалы, төрт аяқтап жүру,  «суық-ыстық», жасырыну, билеу, бірақ жиһазды бұзып, баланың өзіне зиян келтірмеу керек.
  •   Егер, сіздің бақытыңызға , сізде екі немесе одан да көп бала болса, әсіресе әр түрлі жастағы балалар, олар өте жақсы дамымаса, оларды кеңістік пен уақыт бойынша бөлу керек: ең кішісін ерте төсекке жатқызып, ертерек көтеру керек, ал үлкені – кеш жатуға және кеш тұрады; содан кейін олар әрдайым қиылыспайды, сондықтан қайшылықты қатынастар түзеледі.
  •  Егер қақтығыстарды болдырмау мүмкін болмаса, агрессияға қарсы әрекет ету үшін жабық карантиндік кеңістіктегі орынды ұйымдастыру керек: ол боксшылардың «грушасы» немесе жастық болады.
  • Ең бастысы - бізде өмір сүрудің жаңа тәсілін үйренуге, басқаша өмір сүруге мүмкіндігіміз бар, біз оған өмір үшін ризашылығымызды білдіреміз және барлық жағынан позитивті болуға тырысамыз.

Бізде отбасында жағымды қарым-қатынас орнатудың құралдары немесе құралдары бар: бұл ойындар мен ойыншықтар, бірлескен іс-шаралар және балалардың шығармашылығы.

Ойындар мен ойыншықтар

Балалардың жасын ескеру керек.

Кішкентай балақайларға. Балалар көрмей тұрғанда, ойын алаңын қажетсіз ойыншықтардан  босатуы керек (бұл «банк» болады). Егер бала нақты ойыншық туралы сұраса, ол жақында « келеді» деңіз, қалғандары «ұйықтайды, серуендейді» және т.с.с., сосын баланың есіне түспейді. Балаңызға сүйікті немесе қажет нәрсені таңдаңыз, оны бір-бірден көрсетіп, үстелге немесе ойнатқышқа салыңыз. Ойыншықтардың барлығын беру тәжірибесі қате: көптеген жарқын нысандар назарды аударады, креативті шығарады және нейротикалық әсер етеді. Фребель мұғалімі балаға айына бір ойыншық ұсынды (!!), тек содан кейін ол айла-шарғы емес, шынайы таным ойыны болады. Баланың алдында 3-5 ойыншық жеткілікті, содан кейін оларды «банктен» алып тастап, басқаларына ауыстыруға болады.

Мектепке дейінгі жастағы бала үшін сіз карантинді ойынға айналдыра аласыз: халат, маска және «аурухананың» басқа атрибуттары баланы ұзақ уақыт алдандыру үшін қажет болуы мүмкін, ал «пациенттер» қуыршақ, аю және басқа ойыншықтар болады. Балаларға «қорқынышты карантинді» ойнауға тыйым салмаңыз, тіпті өліммен аяқталған жағдайда да, ойын өзінің қорқынышы мен уайымын басқарады және бақытты аяқталады.

Бастауыш сынып оқушылары мен тіпті жасөспірімдерге  QUEST-карантин  қызықты ойынын ұсына аласыз, онда басты кейіпкер Вирус болады (өзгеріп тұрады), жасырынып, қашып кетеді, олар оны іздеп тауып, оны қамалда арнайы торға салып қояды және т.б. - баланың қиялдары көмектеседі.

Жоғарғы сынып оқушыларына «Егер мен Президент болсам» ұранына сәйкес «вакцинаны жасау» және қорғауға қатысты нұсқаулықтарды жазу, әр адамның өздері үшін ғана емес, әлсіз адамдар үшін де әлеуметтік жауапкершілігі туралы айту тапсырмасын беруге болады. Балалар құрдастарымен, достарымен байланысып, пандемияға қарсы стратегияны Skype немесе телефон арқылы талқылай алады. Әрине, сіздің қатысуыңыз қажет болуы мүмкін, бірақ толық емес, бастысы - идеяны тастау.

Бірлескен әрекет Ата-ана мен баланың бірлескен іс-әрекетін ұйымдастыру - бұл позитивті қатынастарды құрудың керемет құралы мен құралы. Біз бұл туралы ұмытып кеттік, қайтып оралу керек: балалардың ас үйдегі көмегіне жүгіну (құймақ үшін қамыр илеңіз, ыдыс жуыңыз, қызылша немесе сәбізді үккіштен өткізіңіз, үстелді қойыңыз); машинадан кірді алыңыз, еденді сүртіңіз, шаңды сүртіңіз; қысқы заттарды жинап, жазғы нәрселерді алыңыз (бұл шынымен сәуір болады). Сіздің өнертабысыңыз  қызыөты емес міндеттерді мағыналы және жағымды әрекетке айналдыру туралы қиялыңыз отбасылық істерге балалардың қатысуымен отбасылық бірліктің жаңа қырларын ашады.

Балалық шығармашылық

Балалар өнері: сурет салу, модельдеу, аппликация, кесте тігу, қолөнер жасау және тағы басқалар - бұл баланы оқшаулау режимінде ұстап қана қоймай, сонымен қатар экстремалды жағдайға тап болған кезде өзін-өзі көрсетуге және арт-терапияға мүмкіндік береді. Шынайы шығармашылық үшін көп орын бар. Мысалы, құм болмаған кезде сіз үйде құм терапиясын ұйымдастыра аласыз: ол үшін сізге науа (пісіруге арналған ыдыс қолайлы) және түрлі кішкентай ойыншықтар (адамдар, автомобильдер мен көліктер, өсімдіктер, шүберектер - бәрі бар) қажет. Контейнер жармалармен (қарақұмық, жарма, тары) толтырылған және карантин тақырыбын қоса әлемнің суретін салу үшін атау / тақырып ойлап табылған. Суретке түсіру және баланың жасаған суреттерін естелік ретінде сақтау жақсы, ал егер бірнеше болса, суреттердің динамикасын байқауға болады.

Егер, соған қарамастан, сіздің күш-жігеріңізге қарамастан, осы қиын кезеңде отбасында күтілетін тәртіп пен тыныштықты ұйымдастыру мүмкін болмаса және сіз туындаған мәселелерден шаршап қалсаңыз, біз бес минуттық психотерапевт ұсынамыз.

Стресстік жағдайдан шығу. 5-8 минут жаттығу жасаңыз.

  1. Ыңғайлы отырыңыз (мүмкін болса - орындықта) және демалыңыз. Көзіңізді жұмыңыз.
  2. 3 рет терең дем алыңыз (2-3 есебінен) және жабық еріндер арқылы ұзақ дем шығарыңыз (10-12).
  3. Енді сізді қандай нәрсе қызықтырады, ренжітеді, ренжіді, түсі мен тығыздығы қандай (шар, дақ, тас, түтін, символ және т.б.) елестетіп, оның денеде қай жерде орналасқанын анықтаңыз.
  4. Тыныс алғанда, сіз жарық пен жылуды жұтқандай, оларды сол жерге бағыттайсыз. Баяу және біртіндеп, әрбір деммен жұту / ағу кезінде ол ериді, жарқырайды, эрозияға түседі, түсі мен тығыздығын өзгертеді.
  5. Аяқтау. Көзіңізді ашыңыз. Демді шығарыңыз / дем шығару, созу, қолды көтеру. Күліңіз, ойланыңыз және айтыңыз: «Бәрі жақсы болады!».
  6. Егер ол бірінші рет жұмыс істемесе, ренжімеңіз! Мүмкіндігінше тезірек бұл жаттығуды қайталаңыз, әр жолы ол оңайырақ болады.

Осы қысқаша кеңестер сізге қиын уақытта отбасыңызда тыныштық пен тыныштықты сақтауға көмектеседі деп сенемін.